Rare

Rare gaat voor Non-Games?

10-07-2007 - Alhoewel het nog een dag wachten is op Microsoft's persconferentie is er al genoeg stof om over te speculeren.

Rare zou dé reden zijn voor Nintendo fans om een Xbox te kopen, mede door de eigenwijze stijl van Rare’s games. Al tijden roept Microsoft jaloers te zijn op Nintendo’s positie. Door de casual-games als Brain Training en Wii Sports lokt Nintendo nieuwe kopers naar de Wii en Microsoft wil hier graag een graantje van meepikken. En wie kan dit succes nu beter imiteren dan voormalig hofleverancier van Nintendo?

 

“I think certainly for the casual gaming audience and the audience that’s traditionally Nintendo audience, it’s a great product. They look at a younger audience, a casual audience, and they’ll do very well with them particularly at that price point. Our audiences aren’t actually the same, they overlap some but they aren’t actually the same. So we compete with them, but we probably compete more directly with PS3. Now, over time, as prices come down, and the market broadens, we’ll probably compete more with Nintendo, and you’ll see things at e3 and beyond that we’re gonna do to position ourselves well to compete with them. But they’re a great company and they’ve done good things and they have some great properties.”

 

– Microsoft’s President of Entertainment and Devices

 

Alhoewel er niet meteen verwezen wordt naar Rare kan dit natuurlijk wel een hint zijn van wat gamers mogen verwachten op de komende E3 beurs. Slaat Rare net als Nintendo de nieuwe weg in van non-games? We hoeven nog maar te wachten tot woensdag half zes in de ochtend!