Viva Pinata

De oorsprong van Viva Pinata

12-04-2008 - Viva Pinata zou oorspronkelijk het idee van Nintendo's Shigeru Miyamoto zijn. Hoe dat zit? Lees verder!

Om gelijk goed te beginnen hebben we een nieuwtje voor je over Viva Piñata. Zowel Kameo: Elements of Power als Perfect Dark Zero begonnen hun leven in de beginfases van de Nintendo Gamecube. Na flink wat progressie te hebben gemaakt werd hun nieuwe platform de Xbox, waarna ze na een paar jaar overgezet werden op de Xbox 360.

 

De Piñata’s hebben dezelfde cyclus moeten ondergaan. Sterker nog, niemand minder dan Shigeru Miyamoto heeft het concept ontworpen! Nog tijdens de Nintendo 64 tijden was Shigeru Miyamoto bezig met een project voor het interne geheugen van de Gamecube. Wanneer de Gamecube een nieuw Gamecube spel zou ontdekken, kreeg de speler een nieuwe Piñata. In een mooie tuin die je kon onderhouden kon je dus alle Piñata’s verzorgen. Helaas had Miyamoto geen tijd meer om het project in de Gamecube te bouwen en bracht het idee over aan Rare.

 

Rare werd echter vroegtijdig verkocht, en daarmee tevens de concept ideeën van Piñata. Eind 2003 verlieten meerdere werknemers van Rare na een fikse ruzie met de studio. Op het forum van IGN woedde hevige ruzies van deze ex-werknemers die verschillende projecten onthulden. Zo zei een werknemer:

 

Piñata is going to be a game that you get free on the XBOX 2 hard drive. You put seeds in a virtual garden and water them and watch them grow. The more games you buy the bigger your garden gets. Nice idea I think it was SHIGERU MIYAMOTO who came up with the idea for the game cube but didn’t bother to implement it as he thought it would be a waste of time.

 

Het blijft natuurlijk een hoop gespeculeer, maar het feit dat dit bericht al afkomstig is van het jaar 2003, maken de uitspraken een stuk betrouwbaarder.